+32 (0)473 83 98 77

Bureauvijftig blog

976466_bf2249cc786d4c4b8e9b99d2d185eb70_mv2

Leeftijd eerder delicaat dan relatief voor vijftigers en zestigers

11 december 2018 door Filip Lemaitre in Algemeen

Leeftijd eerder delicaat dan relatief voor vijftigers en zestigers Dat leeftijd relatief is, gelooft 50+ en met uitbreiding 60+ graag net als ’fifty is the new forty’ of ‘thirty’ goed klinkt als je zo’n babyboomer die weer eens extra kaarsje mag uitblazen, wil feliciteren. Het staat misschien goed op verjaardagskaartjes maar vanaf een bepaalde leeftijd […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2018-10-12 om 12.52.17

Aznavour of Beyoncé

12 oktober 2018 door Filip Lemaitre in Blog

Toen op 1 oktober het overlijden van Charles Aznavour bekend werd gemaakt, zag je de Ikea TV-reclamespot op het nummer ‘Hier Encore’ terug op het scherm verschijnen als een soort eerbetoon aan de toen pas overleden Frans Armeense zanger. In deze TV-spot ‘MAKE ROOM FOR LIFE’ zie je een ouder koppel kunstschaatsers op hun kousen […]

Lees artikel
181003_bloempot

Sprekende bloempotten

18 september 2018 door Filip Lemaitre in Blog

‘Op de duur zou je met een bloempot praten.’ Heel herkenbaar voor wie al eens langere tijd zonder gezelschap was waarmee je een praatje kon slaan. Dit zou dan wel eens de aanleiding geweest kunnen zijn om bij Zora Bots in Oostende hun Billy-Billy zorgrobot in een bloempot te verwerken die dan ook reageert als […]

Lees artikel
180611_Postbussen

De reclamefolder is springlevend

14 augustus 2018 door Filip Lemaitre in Blog

Dat de klassieke printmedia vandaag nog altijd zijn wonden likt als het gevolg van het internet en de digitale revolutie is een open deur intrappen. Papieren kranten en magazines hebben alle moeite van de wereld om nog een nieuw abonnement te slijten terwijl bestaande abonnees een uitstervend ras zijn. Dan lijkt het op het eerste […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2019-05-03 om 14.30.21

Inclusieve of exclusieve marketing voor de oudere consument?

08 augustus 2018 door Filip Lemaitre in Blog

photo by Chris Bethell Enige tijd geleden zag ik op Linkedin een post verschijnen over een Alzeihmer dorp dat er eind 2019 komt in het Franse Dax.  Een autonoom dorp opgedeeld in verschillende buurten waarin 120 inwoners met Alzeihmer met 100 verzorgers en 10 vrijwilligers zullen wonen en leven.  Een supermarkt, een gezondheidscentrum, een kapsalon […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2019-05-03 om 12.11.34

De reclamewereld is een jong, mannelijk, wit bastion

06 juni 2018 door Filip Lemaitre in Algemeen

“De consumenten waarop reclamemakers zich richten, zijn lang niet alleen blanke mannen. Toch zijn het precies zij die nog vaak de creatieve afdelingen van reclamebureaus bevolken.” Dit was de header boven een artikel in de special edition Creative Belgium als bijlage bij de weekendeditie van De Morgen op 2 juni. De creatieve sector is vandaag […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2018-07-17 om 19.53.26

Geef 50+ micro-influencers

25 mei 2018 door Filip Lemaitre in Blog

“Tot op vandaag zijn er weinig tot geen voorbeelden te vinden van 50+ influencer campagnes waarin bekende koppen hun online netwerk inzetten voor marketing doeleinden.” Dit was het antwoord dat ik kreeg van een all round PR-bureau dat een hele batterij social influencers ter beschikking heeft die tegen betaling over merken bloggen, vloggen en foto’s […]

Lees artikel
lady-3323721_1280

Hoogbejaard & tech-savvy

04 mei 2018 door Jantien de Jong in Algemeen

Onze collega Jantien werkt in opdracht van Bureauvijftig bij een grote zorginstelling. Zij blogt over haar ervaringen in het vreemde land dat ouderenzorg heet. Als lerarenopleider op de hogeschool gaf ik talloze workshops over digitale didactiek. Mijn publiek varieerde in leeftijd van 17- tot 60-jarigen. Ik leerde dat handigheid met knoppen en apps totaal geen […]

Lees artikel
5nfy47bo4j

Oudere bestuurders en het afsluiten van autoverzekeringen

23 april 2018 door Floris Venneman in Blog

Of we eens een kopje koffie bij Independer wilden komen drinken. Om te sparren over oudere autobestuurders en het afsluiten van autoverzekeringen. De interessante en grote 50+ doelgroep is voor de populaire vergelijkingssite nog relatief onbekend. Het zijn overwegend jongere doelgroepen die de website gebruiken. Een enorme kans dus. Daarbij wil Independer meer zijn dan alleen […]

Lees artikel
hands-981400_1280

Een ongeluk zit in een klein hoekje

17 april 2018 door Ingrid Hansen in Algemeen

Wat is de beste manier om de oudere consument te bereiken, daar waar het gaat om langer zelfstandig thuis wonen? Dat was de vraag die klant SecuProducts aan Bureauvijftig stelde. De enige manier om echt inzicht te krijgen in hoe de doelgroep denkt en handelt is natuurlijk door het hen zelf te vragen. Jaarlijks gebeuren […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Filip Lemaitre deelt op Linkedin regelmatig een ★Useful! 50+ consumer insight met zijn zijn netwerk.
The best of hiervan delen we maandelijks in onze nieuwsbrief.

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Kantoor: Hangar K
Nelson Mandelaplein 2
8500 Kortrijk

T. +32 (0)473 83 98 77
E. info@bureau50.be

BE 0713.743.420
maatschappelijke zetel:
Boterbloemstraat 49
9090 Melle