+32 (0)473 83 98 77

Bureauvijftig blog

Schermafbeelding 2019-11-25 om 10.02.30

Vijftig jaar later nemen babyboomers nog altijd ‘leur desirs pour des réalités’

01 mei 2018 door Filip Lemaitre in Blog

The Sound of Music, vijftig jaar na mei ’68. Vorige zomer was het nog al ‘Summer of Love’ die de klok sloeg. Dit zorgde voor babyboomers voor fijne tv en radio die herinneringen ophaalden aan lange haren, Indisch katoen, Woodstock, wierookstokjes en de kleine pick-up waarop Dylan en co grijs werden gedraaid. Vandaag herdenken we […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2019-11-25 om 10.09.20

Kinepolis wil vijftigers en zestigers beter bereiken, betrekken en bedienen

15 maart 2018 door Filip Lemaitre in Algemeen

Hoe we met bureau50 (toen nog the silver ones) deze uitdaging aangingen. Begin dit jaar ging Kinepolis met The Silver Ones in zee om hun aanbod net als hun marketing en communicatie beter op de nieuwe vijftigers en zestigers af te stemmen. Een vraag waar bedrijven vandaag meezitten nu ze zien dat die vijftiger en […]

Lees artikel

Babyboomer ontkent leeftijd maar minder fit dan hij/zij zelf denkt

21 februari 2018 door Filip Lemaitre in Blog

Alhoewel we in Europa massaal ouder worden, doen babyboomers er alles aan om dit in alle toonaarden te ontkennen. Nochtans liegen de cijfers niet. In België was de mediane leeftijd in 1980 nog 33,9 jaar, in 2010 waren er al 7 jaar bijgekomen en tegen 2020 voorspelt Eurostat een mediane leeftijd van 41,7 die blijft […]

Lees artikel
170621_travel

Boomers reizen om … lekker te eten.

17 juli 2017 door Filip Lemaitre in Blog

Vakantie en reizen maken een belangrijk deel van het leven uit. Het zijn de ijkpunten in onze agenda waar telkens opnieuw naar toegeleefd wordt om nadien als herinnering te verdwijnen in onze smartphone en op onze Facebookpagina. Vaak wordt de trip samengevat in mooi weer en lekker eten. Exotische bestemmingen en trendy citytrips zijn vaste items […]

Lees artikel
170424_ipad-fruit-e1449828734749

Babyboomers staan open voor e-boodschappen

24 april 2017 door Filip Lemaitre in Blog

Dat de klassieke retail onder druk staat is een open deur in stampen. Dat we meer en meer online shoppen wordt elke dag met een nieuw onderzoek bevestigd. In 15 jaar tijd groeide de omzet van Amazon van $1 biljoen naar $90 biljoen. De fysieke winkel zag in dezelfde periode zijn omzet dalen met 75%.  […]

Lees artikel
170410_fifty_plus-large_trans-b8lvYeT7ebSRCv1_Wuiyb4V1-gnsF8KVMr7HDdZSaA

Zijn we klaar voor Midorexia?

17 april 2017 door Filip Lemaitre in Blog

  Dat ziekelijke graatmagere meisjes niet meer onbesproken het uithangbord van één of ander modemerk kunnen zijn, is niet nieuw. Niet alleen gezondheidsprofeten staan klaar om deze merken met pek en veren in te smeren, ook de modellen met rondingen en twitteraars naast de catwalk laten van zich horen. Het schoonheidsideaal dat deze knokige modellen belichamen is […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2017-03-29 om 18.51.16

Verleid een 50+ brein met KIS

27 maart 2017 door Filip Lemaitre in Blog

Moet het beste nog komen? Ouder worden en wijsheid mogen dan hand in hand gaan, dat kan toch enkel zolang het brein zijn job blijft doen. Als je leest dat het verval van de cognitieve mogelijkheden reeds start op een leeftijd tussen 20 – 25 jaar, dan kan je hierbij vragen stellen. Onderzoek van breinwetenschappers […]

Lees artikel
Vakantie-aan-de-Belgische-kust-arrangementen-50-plussers

50+ is een leeftijd, geen marktsegment

22 maart 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

Dé babyboomer bestaat niet! Dé babyboomer an sich bestaat niet net zoals dé jongere of dé vrouw of dé Vlaming of dé allochtoon of welke groep dan ook niet met ‘dé’ te vatten is. Mensen horen graag ergens bij op voorwaarde natuurlijk dat ze zelf mogen uitmaken bij wie ze wel of niet aansluiten. Wie […]

Lees artikel
George Clooney in Nespresso advert.

Waarom George Clooney geen influencer is voor 50+

17 maart 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

George Clooney in Nespresso advert. Stellen dat merken geen rol van betekenis spelen bij de keuze van een product of service van zodra 50 op de teller verschijnt, is toch wat kort door de bocht. Merken blijven wel degelijk een belangrijke rol spelen in het leven van 50+. Maar boomers bedienen zich subtieler, rationeler en bescheidener […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2019-11-25 om 10.47.55

Babybloomers

13 maart 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

Wie aan starters of beginnende ondernemers denkt, ziet een jonge ambitieuze man of vrouw voor zich die zich van ’s morgens tot ’s avonds dubbel plooit om een eigen zaak uit de grond te stampen. Het beeld van de hipster met een macbook voor zich in een trendy koffiebar loert om de hoek. Startersinitiatieven richten […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Filip Lemaitre deelt op Linkedin regelmatig een ★Useful! 50+ consumer insight met zijn zijn netwerk.
The best of hiervan delen we maandelijks in onze nieuwsbrief.

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Kantoor: Hangar K
Nelson Mandelaplein 2
8500 Kortrijk

T. +32 (0)473 83 98 77
E. info@bureau50.be

BE 0713.743.420
maatschappelijke zetel:
Boterbloemstraat 49
9090 Melle