+32 (0)473 83 98 77

Bureauvijftig blog

181212_klimaatactivist

50+ houdt ook van duurzaam en verantwoord

12 maart 2019 door Filip Lemaitre in Blog

Begin december van vorig jaar trokken nog 65.000 mensen tijdens de klimaatmars door Brussel om hun bezorgdheid over het klimaat uit te drukken. Een onverhoopt succes voor de initiatiefnemers die op 25.000 mensen hadden gerekend voor deze manifestatie die geweldloos door de straten van Brussel flaneerde. Wie de beelden zag, merkte dat mensen uit alle […]

Lees artikel
190110_kominskymethod

Ageing is hot

19 februari 2019 door Filip Lemaitre in Algemeen

“We are in a golden age for older people.” Dit zijn niet mijn woorden maar die van Carl Honoré in The Guardian, auteur van de bestseller ‘In Praise of Slow’ over de Slow Movement die begin deze eeuw de kop opstak. Vandaag trekt hij met zijn laatste boek ‘B(older): Making the Most of Our Longer […]

Lees artikel
180310_ontrouw_pic

Een nieuwe levensfase vraagt nieuwe merken

03 februari 2019 door Filip Lemaitre in Blog

Jongeren daten en flirten tot ze de ware Jacob of Jacoba ontdekken om vanaf dan elkaar eeuwig trouw te blijven. Waarom zou dit niet opgaan voor merken? Het lijkt toch logisch dat jongeren vlinderen tussen merken tot ze op een dag het merk van hun leven ontdekken die ze dan eeuwig trouw blijven. Intuïtief nemen […]

Lees artikel
klimaatspijbelaar

Babyboomers steunen brossen voor de bossen

17 januari 2019 door Filip Lemaitre in Blog

Opiniestuk van Filip Lemaitre in De Morgen van vrijdag 16/01/2019 Vorige week donderdag brosten 3000 scholieren voor de bossen. Volgende week zijn ze dit terug van plan. Jonge klimaatspijbelaars eisten in Brussel met hun ‘There-is-no-Plan(et)-B-borden’ dat de klimaatzaak dè prioriteit van de Wetstraat wordt. Met hun nationale spijbelactie houden deze scholieren de eis van de […]

Lees artikel
976466_bf2249cc786d4c4b8e9b99d2d185eb70_mv2

Leeftijd eerder delicaat dan relatief voor vijftigers en zestigers

11 december 2018 door Filip Lemaitre in Algemeen

Leeftijd eerder delicaat dan relatief voor vijftigers en zestigers Dat leeftijd relatief is, gelooft 50+ en met uitbreiding 60+ graag net als ’fifty is the new forty’ of ‘thirty’ goed klinkt als je zo’n babyboomer die weer eens extra kaarsje mag uitblazen, wil feliciteren. Het staat misschien goed op verjaardagskaartjes maar vanaf een bepaalde leeftijd […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2018-10-12 om 12.52.17

Aznavour of Beyoncé

12 oktober 2018 door Filip Lemaitre in Blog

Toen op 1 oktober het overlijden van Charles Aznavour bekend werd gemaakt, zag je de Ikea TV-reclamespot op het nummer ‘Hier Encore’ terug op het scherm verschijnen als een soort eerbetoon aan de toen pas overleden Frans Armeense zanger. In deze TV-spot ‘MAKE ROOM FOR LIFE’ zie je een ouder koppel kunstschaatsers op hun kousen […]

Lees artikel
181003_bloempot

Sprekende bloempotten

18 september 2018 door Filip Lemaitre in Blog

‘Op de duur zou je met een bloempot praten.’ Heel herkenbaar voor wie al eens langere tijd zonder gezelschap was waarmee je een praatje kon slaan. Dit zou dan wel eens de aanleiding geweest kunnen zijn om bij Zora Bots in Oostende hun Billy-Billy zorgrobot in een bloempot te verwerken die dan ook reageert als […]

Lees artikel
180611_Postbussen

De reclamefolder is springlevend

14 augustus 2018 door Filip Lemaitre in Blog

Dat de klassieke printmedia vandaag nog altijd zijn wonden likt als het gevolg van het internet en de digitale revolutie is een open deur intrappen. Papieren kranten en magazines hebben alle moeite van de wereld om nog een nieuw abonnement te slijten terwijl bestaande abonnees een uitstervend ras zijn. Dan lijkt het op het eerste […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2019-05-03 om 14.30.21

Inclusieve of exclusieve marketing voor de oudere consument?

08 augustus 2018 door Filip Lemaitre in Blog

photo by Chris Bethell Enige tijd geleden zag ik op Linkedin een post verschijnen over een Alzeihmer dorp dat er eind 2019 komt in het Franse Dax.  Een autonoom dorp opgedeeld in verschillende buurten waarin 120 inwoners met Alzeihmer met 100 verzorgers en 10 vrijwilligers zullen wonen en leven.  Een supermarkt, een gezondheidscentrum, een kapsalon […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2019-05-03 om 12.11.34

De reclamewereld is een jong, mannelijk, wit bastion

06 juni 2018 door Filip Lemaitre in Algemeen

“De consumenten waarop reclamemakers zich richten, zijn lang niet alleen blanke mannen. Toch zijn het precies zij die nog vaak de creatieve afdelingen van reclamebureaus bevolken.” Dit was de header boven een artikel in de special edition Creative Belgium als bijlage bij de weekendeditie van De Morgen op 2 juni. De creatieve sector is vandaag […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Filip Lemaitre deelt op Linkedin regelmatig een ★Useful! 50+ consumer insight met zijn zijn netwerk.
The best of hiervan delen we maandelijks in onze nieuwsbrief.

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Bureau50
Sint-Blasiusstraat 11a
8800 Roeselare

T. +32 (0)473 83 98 77
E. info@bureau50.be

BE 0713.743.420
maatschappelijke zetel
Boterbloemstraat 49
9090 Melle