fbpx
+32 (0)473 83 98 77

Bureauvijftig blog

170424_ipad-fruit-e1449828734749

Babyboomers staan open voor e-boodschappen

24 april 2017 door Filip Lemaitre in Blog

Dat de klassieke retail onder druk staat is een open deur in stampen. Dat we meer en meer online shoppen wordt elke dag met een nieuw onderzoek bevestigd. In 15 jaar tijd groeide de omzet van Amazon van $1 biljoen naar $90 biljoen. De fysieke winkel zag in dezelfde periode zijn omzet dalen met 75%.  […]

Lees artikel
170410_fifty_plus-large_trans-b8lvYeT7ebSRCv1_Wuiyb4V1-gnsF8KVMr7HDdZSaA

Zijn we klaar voor Midorexia?

17 april 2017 door Filip Lemaitre in Blog

  Dat ziekelijke graatmagere meisjes niet meer onbesproken het uithangbord van één of ander modemerk kunnen zijn, is niet nieuw. Niet alleen gezondheidsprofeten staan klaar om deze merken met pek en veren in te smeren, ook de modellen met rondingen en twitteraars naast de catwalk laten van zich horen. Het schoonheidsideaal dat deze knokige modellen belichamen is […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2017-03-29 om 18.51.16

Verleid een 50+ brein met KIS

27 maart 2017 door Filip Lemaitre in Blog

Moet het beste nog komen? Ouder worden en wijsheid mogen dan hand in hand gaan, dat kan toch enkel zolang het brein zijn job blijft doen. Als je leest dat het verval van de cognitieve mogelijkheden reeds start op een leeftijd tussen 20 – 25 jaar, dan kan je hierbij vragen stellen. Onderzoek van breinwetenschappers […]

Lees artikel
Vakantie-aan-de-Belgische-kust-arrangementen-50-plussers

50+ is een leeftijd, geen marktsegment

22 maart 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

Dé babyboomer bestaat niet! Dé babyboomer an sich bestaat niet net zoals dé jongere of dé vrouw of dé Vlaming of dé allochtoon of welke groep dan ook niet met ‘dé’ te vatten is. Mensen horen graag ergens bij op voorwaarde natuurlijk dat ze zelf mogen uitmaken bij wie ze wel of niet aansluiten. Wie […]

Lees artikel
George Clooney in Nespresso advert.

Waarom George Clooney geen influencer is voor 50+

17 maart 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

George Clooney in Nespresso advert. Stellen dat merken geen rol van betekenis spelen bij de keuze van een product of service van zodra 50 op de teller verschijnt, is toch wat kort door de bocht. Merken blijven wel degelijk een belangrijke rol spelen in het leven van 50+. Maar boomers bedienen zich subtieler, rationeler en bescheidener […]

Lees artikel
Schermafbeelding 2019-11-25 om 10.47.55

Babybloomers

13 maart 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

Wie aan starters of beginnende ondernemers denkt, ziet een jonge ambitieuze man of vrouw voor zich die zich van ’s morgens tot ’s avonds dubbel plooit om een eigen zaak uit de grond te stampen. Het beeld van de hipster met een macbook voor zich in een trendy koffiebar loert om de hoek. Startersinitiatieven richten […]

Lees artikel
170227_toilet

De lekkende boomer

27 februari 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

Zo denken millennials over boomers “De lekkende generatie”, zo noemde een millennial waarmee ik vorige week op de koffie ging de vijftigplussers. “Zo zie je ze toch in de reclame,” verduidelijkte hij. Hij had het over de generatie van zijn ouders. Dat dit geen marginaal probleem is waar her en der een vijftiger last van […]

Lees artikel
170214_co-housing_blog2

Babyboomers nemen rusthuizen op de schop

23 februari 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

Babyboomers willen kost wat kost voorkomen dat ze voor hun laatste levensjaren terug op internaat moeten. Een rusthuis is hun worst case scenario. Verwonderlijk hoeft dat niet te zijn. In de pas van zijn voorgangers lopen, is iets waar je de babyboomer nooit in zijn leven op kon betrappen. Je weet wel, de protestgeneratie. Intussen […]

Lees artikel
170221_relaties6

Boomers met vlinders in de buik

17 februari 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

Als HOTEL RöMANTIEK, het datingprogramma voor vrijgezellen met ouderdomsvlekken op VIER iets bewijst, dan is het dat de jacht naar een partner nooit ophoudt en het vuur blijft smeulen en af en toe oplaait, zelfs als je een dag ouder wordt. En het beeld dat mannen de jagers zijn en de vrouwen de prooien die zich niet […]

Lees artikel
170207_50something lady

55+ wil gezond(er) leven

06 februari 2017 door Filip Lemaitre in Algemeen

Haalt Tournée Minérale 55+ over de streep om vrijwillig 28 dagen lang droog te staan? Ziet 55+, de generatie die in zijn kinderjaren bij het middageten tafelbier van Piedboeuf ingeschonken kreeg, hier de zin van in?  Ook al is in 10 jaar tijd het aantal 55 tot 75 jarigen dat dagelijks alcohol gebruikt verdubbeld naar 1 op […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Filip Lemaitre deelt op Linkedin regelmatig een ★Useful! 50+ consumer insight met zijn zijn netwerk.
The best of hiervan delen we maandelijks in onze nieuwsbrief.

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Bureau50
Sint-Blasiusstraat 11a
8800 Roeselare

T. +32 (0)473 83 98 77
E. info@bureau50.be

BE 0713.743.420
maatschappelijke zetel
Boterbloemstraat 49
9090 Melle